Iskolánk, a Pannonhalmi Béla Baptista Általános Iskola a Baptista Szeretetszolgálat intézményeként inkluzív, befogadó szemléletű oktatási intézmény.
„Mennyi érték, és mily sok szépség él az ifjú lelkekben, mint drágagyöngy a kagylóban.” - Ez a Pannonhalmi Bélától származó idézet fogadja a kapuinkon betérő kis elsőseinket, és e szellemiség kíséri őket végig a nálunk töltött tanulóéveik alatt, mely elv mellé tantestületünk, segítő szakembereink (iskolapszichológus, pszichopedagógus, gyógypedagógus, fejlesztő pedagógus, logopédus, mozgásterapeuta, zeneterapeuta, művészetterapeuta, tánc-és drámapedagógus) tagjai egy emberként állnak.
Iskolánk normál tantervű általános iskola, de emellett alapvető célkitűzésünk, hogy neveljük és oktassuk a sajátos nevelési igényű, kiemelt bánásmódot igénylő – eltérő fizikai, idegrendszeri adottságokkal és eltérő tanulási képességekkel rendelkező - gyermekeket a másság elfogadását segítve. Célunk, hogy iskolánk tanulói egészséges életszemléletű, érdeklődő, a természeti és társadalmi környezetben zajló folyamatokra nyitott és érzékeny növendékek legyenek. Intézményünk székhelye Kőbányán (Budapesten) található családias, gyermekbarát környezetben, de az egész ország területéről érkezhetnek hozzánk gyermekek.
Intézményünk egyedülálló a tekintetben, hogy a különböző tanulási illetve beilleszkedési zavarokkal küzdő (diszlexiás, hiperaktív, magatartászavaros stb.) gyermekek mellett nagy számban oktatunk és fejlesztünk jó intellektusú autista tanulókat.
Nagy hangsúlyt fektetünk az elmaradások, hiányosságok egyéni és kiscsoportos, tanórai illetve tanórán kívüli korrekcióján túl a kiemelkedő képességek, egyéni érdeklődések kibontakoztatására, a tehetséggondozásra. Hisszük, hogy minden gyerek valamiben tehetséges. Autizmussal élő gyermekeink körében gyakran tapasztalunk kiemelkedő, körülhatárolt képességszigeteket. Pedagógusaink feladata felismerni, alakítani, fejleszteni és ösztönözni őket. Mindez hozzájárul ahhoz, hogy gyermekeink pályázatokon, kerületi versenyeken kiemelkedően teljesítenek, és a tőlünk kikerülő diákok sikeresen megállják a helyüket további tanulmányaik során. A speciálisan szervezett, céltudatos munkával, célzott gondozással és feltételekkel fejleszthetők a kiemelkedő képességek.
A szaktárgyi tanulmányok terén ezt külön feladatok (gyűjtőmunka, kooperatív tanulás stb.) biztosítják, de szép számmal és eredményesen működnek a tehetséggondozó műhelyeink, illetve az alsó tagozatos diákjaink zeneterápiás és mozgásterápiás foglalkozásokon vesznek részt heti rendszerességgel.
Tanulóink esztétikai és emocionális intelligenciájának másik alappillére a művészeti nevelés, szükség esetén művészeti terápia, mely óriási jelentőségű az ép és a sajátos nevelési igényű tanulóink személyiségfejlesztésében, de a képességfejlesztés eszköztárának is szerves részét képezi iskolánkban.
Úgy érezzük, hogy a fentiek biztosítása alapvető és elengedhetetlen ahhoz, hogy a Pannonhalmi Bélától származó alapelvünk teljes mértékben helytálló legyen, vagyis a nálunk töltött idő alatt a „kagylók” kinyíljanak, a bennük rejlő értékek feltáruljanak, és segítségünkkel felszínre kerülhessenek az ”igazgyöngyök”.


Számítunk a Szülők támogató 1%-ára.